MENIU

luni, 2 august 2010

eMag - EROARE de 30000 euro (marketing sau eroare?)

Hmm, hai sa vedem cum incep stirile (am pus 2 din articolele gasite la cautarea in batranul google (cautare facuta dupa eMag 30000  :-) ):

„ ... eMag a vandut sute de produse la preturi mult sub valoarea reala, iar altele la preturi mult mai mari, din cauza unei ERORI TEHNICE...”

hotnews

„ ... Robotul” care ţine sistemul de vânzări al eMag a vândut televizoare de 2.700 de lei cu 180 de lei. Bilanţul preliminar al erorii: pierderi de 30.000 de euro”

zf - business high-tech

si multe altele de genul asta.

Ce putem sa credem?
In primul rand ce vrem. Asta e partea frumoasa a internetului, punem sau nu botul, credem sau avem indoieli, insa de cele mai multe ori informatia ramane la nivelul la care am acceptat-o noi, influentati sau nu si de cei din jur care „stiu” sau nu mai multe decat noi.
Problema care o discuta multi, pe acest subiect, este daca a fost real sau e de fapt o strategie de marketing.
Din punctul meu de vedere, poate fi si una si alta in egala masura.
De ce zic asta?
Pentru ca in principiu nu avem timp sa stam sa digeram toate informatiile care ne parvin in decursul unei zile, oricum ar fi cea mai mare tampenie sa stam sa cautam veridicitatea tuturor informatiilor primite.

Insa argumente apar de ambele parti in momentul de fata. Redau cateva din cele citite in cateva minute pe cateva forumuri.

PRO.
De partea celor care cred ca a fost o eroare:

Majoritatea spun ca asa au auzit la TV, la respectivele posturi de televiziune, ca au dat declaratie cei de la eMag si ca isi asuma greseala, onorand toate comenzile facute la preturile reduse.
Unii spun ca sunt chiar posesorii deja a unora din aceste produse, ca au vrut sa cumpere si alte produse in acel moment dar s-a blocat site-ul, dau detalii legate de factura primita ... cam atatea am vazut pana acum.

Din stiri se explica tehnic ce si cum s-a intamplat incercand sa nu se implice terta companie care ar fi fost responsabila pentru aceasta greseala. In principiu isi asuma eMag responsabilitatea in totalitate.

Buun. Sa vedem si cealalta parte.

CONTRA
Cei care cred ca e o reclama agresiva – ca tine doar de marketing

In cea mai mare parte argumentele sunt urmatoarele:

- intervalul orar in care sunt mai putini vizitatori
- faptul ca discount-ul de 5% este de la inceputul lunii si s-a intamplat tocmai acum pe 29 Iulie 2010
- discount-ul se aplica la toate produsele de pe site nu doar la cele prezentate
- multi vor intra pe site doar, doar s-o mai intampla inca o data o astfel de eroare ... automat cresc PPC-urile  (pay per click) . Aceste PPC ar produce mai multe conversii pe termen scurt... si in princpiu se controleaza mult mai bine campania
- suma vehiculata de 30.000 euro ar fi mult mai putin decat publicitatea care ar fi platit-o in cazul unor spoturi TV si a atator reclame in forumuri, site-uri de STIRI si altele...

si multe altele...

Ce pot sa zic. Nu fac altceva decat sa regret, ca toata lumea, ca nu am prins acel moment :-). Insa sa stau sa fiu PRO sau CONTRA ... ar fi complet inutil.
Nu avem de unde sa stim real ce s-a intamplat.
Singurul „vinovat” de aceasta problema este „sistemul informatic”, deci, problema localizata, sursa generatoare de eroari stabilita, consecinte asumate public fara invinovatirea directa a cuiva.

De ce sa nu luam ce e bun din astfel de informatii si sa stam de fapt sa descoperim infinitul cand nu vom putea afla clar niciodata? Pentru ca asa suntem noi, oamenii si cred ca in asta sta frumusetea tuturor evenimentelor care le traim zi de zi.

La acest eveniment nu pot participa deoarece nu am detalii de nicio parte si sincer, nu ma deranjeaza nici una nici alta in momentul de fata si nu tine de controlul asupra oamenilor ci de discernamantul fiecaruia. Cat il duce bibilica sa proceseze si sa creada in stanga si in dreapta.

Sunt curios dupa ce se calmeaza spiritele ce informatii vor mai fi „auzite” si de o parte si de cealalta. De obicei orice eveniment major ca acesta are si cateva „rasuflari” dupa o perioada scurta de liniste.

Distractie placuta in continuare, in citirea de posturi si stiri legate de aceasta tema.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu